HastanemizKalite yönetim birimi ve diğer bölüm kalite sorumluları yapılan çalışmalarla, Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan ‘Sağlıkta Kalite Standartları Hastane Seti(SKS)’ ve ‘Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik’ kapsamında, sağlık hizmetlerinin etkin, verimli ve hakkaniyetli sürdürülmesini ve hasta güvenliğini, hasta/çalışan memnuniyetini arttırmayı hedefleyen faaliyetlerin sürdürülmesini sağlamaktadır.
Özel Olbamed Hastanesi Kalite Yönetim Birimi, Sağlıkta Kalite Standartlarına (SKS) uygun olarak kurulmuş ve bu standartlar çerçevesinde Kalite Yönetim Sistemi oluşturulmuştur. Kalite Yönetim Biriminde SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonu sağlanmaktadır.
Özel Olbamed Hastanesi olarak Kalite Politikamız;
Hasta, hasta yakınları ve çalışanlarımızın talep ve beklentilerini dikkate alan, hastalarımızın memnuniyetini artırmak için zamanında ve güvenilir sağlık hizmeti veren, hasta haklarına saygılı, hizmet içi eğitimlerle mesleki gelişimini devam ettiren personelimizle, mevzuat çerçevesinde, toplumsal sorumluluk ve hizmet bilincini geliştiren, bilimsel gelişmelerin ışığı altında, mevcut hastane kaynaklarını en iyi şekilde kullanan, kalite Yönetim Sisteminin şartlarına uyan, etkinliğini sürekli iyileştiren, ilçe ve çevresinde referans bir sağlık kuruluşu olmaktır.
Kalite Yönetim Birimi Çalışmaları
SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonu sağlanır.
Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmalar takip edilir.
Öz değerlendirmeler yönetilir.
İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçler yönetilir.
Risk yönetimine ilişkin süreçler yönetilir.
Hasta deneyimi ve çalışan geri bildirim anketlerinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları gibi) yönetilir.
SKS çerçevesinde dokümanların yönetimi sağlanır.
Kalite göstergelerine yönelik süreçler yönetilir.
SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır.